Teleurstellend boek, geen thriller

Alie 08 november 2021
Halverwege Morgen is de 4e thriller van Chris McGeorge.
Hoofdpersoon is de 70-jarige Shirley, weduwe die enkele jaren daarvoor ook nog haar zoon verloren is door zelfmoord.
Ze woont nu alleen in een bungalow en doet vrijwilligerswerk bij de ziekenhuisradio.
Op een avond stuit ze op een radiofrequentie waar om 19.30 het plaatselijk nieuws wordt voorgelezen. Het bevreemdt haar omdat het onschuldig plaatselijk nieuws is, maar nieuws dat ze die dag nog niet eerder van iemand gehoord heeft. Ook valt haar op dat de presentator de datum van morgen vertelt.
Nieuwsgierig geworden gaat Shirley op onderzoek uit en komt tot de ontdekking dat de voorvallen pas de volgende dag uitkomen.
Als er dan ook nog een moord voorspeld wordt, gaat Shirley zich er echt mee bemoeien.

Bovenstaand gegeven klinkt heel interessant en spannend, maar helaas valt de uitwerking tegen.
Het verhaal komt langzaam op gang en wordt nooit echt heel erg spannend. Naast Shirley worden een aantal andere personages opgevoerd, die soms wat onverwacht in het verhaal worden geplaatst. De auteur probeert te verrassen met een aantal onverwachte wendingen.
De belangrijkste wending is wel echt heel verrassend, maar maakt het verhaal eigenlijk alleen maar meer onwerkelijk.

Ik las dit boek als onderdeel van een Hebban leesclub, altijd een leuke ervaring. Als dat niet het geval was geweest, had ik het boek waarschijnlijk niet uitgelezen.

Meer recensies van Alie