Mooi, levendig, goed geschreven.

Ik mocht dit boek namens Robert Terpstra lezen om er vervolgens een resentie over te schrijven.

Rovert Terpsta is hypotheekadviseur, maar ambities om auteur te worden heeft hij zeker. Het boek is zo levendig geschreven dat ik naast Sem zat om naar oma Jo te luisteren. Hij heeft dit boek geschreven, naar aanleiding van de verhalen van zijn eigen oma Jo. Hij gebruikt in het boek zij zoon Sem om van de feiten een verhaal te laten worden.

De naam Misrekening is een goede titel en zegt alles over een onvoorstelbare oorlog die helemaal omschreven word in dit boek.
Oma Jo Vinke word door haar kleinzoon Sem uitgedaagd haar verhaal te doen. Een verhaal wat ze echt heeft mee gemaakt en al die jaren niet heeft verteld. Ook bevrijders, maar ook dat van de Poolse partizaan, de verzetsman, de joodse onderduiker, de soldaat en de generaal, zowel aan geallieerde als aan Duitse zijde komen voorbij .Hierdoor kan goed merken dat Robert goed zijn huiswerk heeft gemaakt, hij heeft de feiten van oma na getrokken en vertaalt in misrekening.
Ik heb genoten van de dingen die geschreven zijn. Het zijn ware en goede aanvullingen op de kennis over de 2e wereld oorlog die niet vergeten mogen worden. Het boek las zo goed weg dat ik vind dat het ook voor alle leeftijden gelezen kan worden. Zo duidelijk heeft Robert het geschreven. Het een zeker een boek dat op elke boekenplank moet komen, of zelf op een school.

Meer recensies van andrea aksu muijs