inkijk binnen een sekte

Angela 16 februari 2020
Nadat ik eerder de boeken Menthol en de laatste getuige van Frank Krake heb gelezen keek ik erg uit naar het boek over Hannelore.Ik heb een exemplaar gekregen via een leesclub van hebban. Tot mijn grote verassing kwam het boek leuk ingepakt,voorzien van handtekeningen mijn kant op. Het boek ziet er mooi uit.Voorzien van vele foto's.Wat prettig is dat er een lijstje opgenomen is met de nieuwe namen die mensen verkregen.Daar heb ik regelmatig naar teruggepakt.
Het boek is in een goed leesbare taal geschreven .De hoofdstukken zijn niet erg lang,waardoor je nog snel een hoofdstuk kunt lezen voor je andere dingen moet gaan doen.
Het boek geeft een beeld van het leven binnen een sekte. Hannelore groeit op binnen de muren van de gemeente gods,onder leiding van Sipke Vrieswijk.De mensen binnen deze sekte worden steeds meer geisoleerd van de buitenwereld.Families,gezinnen vallen uit elkaar. Er worden straffen uitgedeeld,verwensingen uitgesproken,gedreigd. Er is zelfs sprake van seksueel misbruik. Moeders worden gescheiden van hun hun echtgenoot en kinderen.Zelf een ontvoering naar het buitenland vind plaats.Als Hannelore bijna 18 jaar is wordt ze tegen haar zin in bevrijd uit deze sekte.Het leven binnen deze sekte is ze als normaal gaan beschouwen. Haar familie vangt haar op en langzamerhand leert Hannelore een leven buiten de sekte kennen.Hannelore is een moedige vrouw die met haar verhaal naar buiten durft te komen.Een schokkend verhaal,een verhaal dat verteld moet worden.

Meer recensies van Angela