Nieuwe serie

Angela 27 maart 2024
Voor de Hebban boekenclub mocht ik De spionne Van Tess Gerritsen lezen Voor mij is dit het eerste boek dat ik van Tess Gerritsen heb gelezen. Ik was vooral geinteresseerd, omdat het boek gaat over voormalige spionnen die met pensioen zijn. Vele boeken gaan juist over de jonge beeldschone man en of vrouw. Vind het een heel leuk gegeven dat nu vooral de ouderen de hoofdrol spelen.
Het boek is geschreven in een makkelijk te volgen verhaallijn ,met korte zinnen .Zonder moeilijke woorden .De hoofdstukken zijn ook niet al te lang.
Maggie geniet van haar pensioen in Purity Maine. Hier hoopt ze op een rustig leventje en verzorgt hier haar kippen. Op een dag komt er een vrouw, Bianca naar haar huis om de hulp van Maggie in te roepen om een oud collega te vinden Diana, die spoorloos is verdwenen. De volgende dag ligt Bianca dood op de oprit van het huis van Maggie .Alles lijkt te maken te hebben met operatie Cyrano. Een operatie van jaren geleden Jo,de plaatselijke agente probeert te achterhalen wat er gaande is. Maar dat valt haar niet mee. Maggie is niet bepaald spraakzaam over haar werkverleden. Door terugblikken vormt het verhaal zich en krijg je als lezer een kijkje in het leven van spionne Maggie. Maggie gaat terug naar haar verleden geholpen door leden van de martiniclub. De leden van de martiniclub zijn allemaal oud spionnen die regelmatig samen komen voor de zogenaamde boekenclub. Maggie wil tot het uiterste gaan om deze zaak op te lossen
Het verhaal is op zich spannend zonder gruwelijk te zijn. Deze manier van schrijven zorgde ervoor dat ik erg nieuwsgierig was naar de ontknoping en dat ik steeds door wilde lezen. Ben benieuwd of ik genoeg getriggerd ben om nieuwe delen ook te gaan lezen

Meer recensies van Angela