Godendrank

Chateau Meiland en ik Vertrek zijn voor Ilja Gort een mooie inspiratiebron geweest voor Godendrank. Het hoge amusementsgehalte maakt het boek uniek( of omdat je Martin Meiland met zijn gezin zie vertrekken naar het Chateau), maar goed zij zijn niet zonder reden zo populair.

Het boek, Abel en Angela gaan vanuit Amsterdam naar Frankrijk om Abels droom na te jagen namelijk zelf wijn te maken en te verkopen. Abel is zo, bevooroordeeld en naief, dat er behoorlijk wat fout gaat. Dan komt Angela naar Frankrijk en met haar vaardigheden kunnen zij vele dingen die niet goed gingen toch positief maken.

Ik heb enorm genoten van het boek, de humor (want laten we eerlijk zijn leedvermaak blijft het mooiste vermaak dat er is zeker als het goed afloopt), de moeizame communicatie(franse taal) zorgen dat er heel veel dingen fout gaan maar door het geloof dat Abel en Angela in elkaar hebben weten ze het tij te keren en komt hun droom redelijk uit en juist in tijden van Corona vind ik dat leuk om te lezen! Ilja Gort heeft het mooi geschreven, het is geloofwaardig en het spreekt ontzettend veel mensen aan omdat iedereen wel iets soortgelijks meegemaakt heeft of een droom heeft. Dit boek is de geschreven versie van Ik Vertrek en daar mag ik graag naar kijken.

Meer recensies van Anita de Groot