Uitzonderlijk goed!

Anja 14 augustus 2020
Een boek waar je niet heel snel doorheen leest en waar je even de tijd voor moet nemen, maar waardoor je er ook des te meer van kunt genieten. Ik kreeg het te leen, maar heb het een tijdje laten liggen omdat de cover mij niet aansprak. Maar zoals altijd bleek ook deze keer: nóóit een boek beoordelen op basis van de kaft. Want nadat ik er uiteindelijk toch aan begon, kon ik het verhaal niet meer loslaten, bleek het boek een van mijn favorieten te worden en wilde ik het eigenlijk niet meer teruggeven aan degene waar ik het van had geleend.

De psychologie/filosofie speelt een hoofdrol door het verhaal, wat het erg boeiend maakt. Ik heb van begin tot het einde genoten van dit boek, het verhaal, de personages en hun ontwikkelingen in de loop van de tijd. Een clubje studenten dat samen een huis deelt, elkaar na een aantal jaar samengewoond te hebben volledig en bewust uit het oog verliest, maar die 25 jaar later met enige tegenzin toch weer bij elkaar komen. Met alle gevolgen van dien. Hun emoties zijn bijna tastbaar. En hoeveel de karakters ook verschillen, Otten zorgt er met zijn schrijfstijl voor dat je ze allemaal kunt begrijpen en met ze meeleeft. Ik vind het uitzonderlijk goed geschreven.

Ik heb het boek met recht op mijn favorietenlijstje gezet, en het verbaast mij dat er maar zo weinig beoordelingen van op Hebban staan. Kennelijk een door nog maar weinigen ontdekte parel. Dit boek is het lezen meer dan waard. Ik heb ervan genoten.

Meer recensies van Anja