Het mysterie van Jim

AnjaDW 03 oktober 2019
Wat heb ik genoten van deze nieuwe thriller van een van de meest diverse auteurs van onze tijd. Telkens weer word ik verrast door de verschillende stijlen die zij aankan, met het gemak van een meesterverteller.
Jim, een dertiger, wordt wakker in het huis van zijn jeugd, maar herinnert zich niet hoe hij daar is terechtgekomen en waar zijn gezin is. Hij blijkt twee jaar van zijn leven kwijt te zijn. Zijn vrouw is verdwenen en zijn zoon, die bij hem woont, haat hem om een of andere reden. Jim probeert het mysterie zelf te ontrafelen en als lezer ontrafel je mee. Tot het verhaal plots een héle andere wending krijgt en je van de ene verrassing en plottwist in de andere duikt. Dit is het type van boek dat je twee keer moet lezen - één keer als het mysterie dat het is - één keer als je alles weet. Dit boek houdt je bezig. En dan blijf je verbijsterd achter.

Meer recensies van AnjaDW