Zeer goed uitgewerkte personages!

ann s 08 augustus 2019
Mijn recensie van ‘de belofte’ van schrijver Stephan van Erp

Titel : Zeer uitgewerkte personages!

Wat me meteen opviel, is de aangename grootte van het boek.
En het lettertype dat groter is en uitnodigd om te lezen.
Daardoor kreeg ik meteen zin om erin te beginnen.
Ja, zo werkt dat bij mij, een boek dat te klein is of een vervelend lettertype heeft of waarvan de regels te dichtbij elkaar staan, neen, dat leg ik meestal terug.
Maar op dit punt al een dikke 10 voor ‘de belofte’.

Gelijk wanneer ik begon met lezen werd ik meegezogen in het verhaal, en dat bleef zo.
Toen ik op,eek zag ik dat ik al meer dan een half uur had gelezen, terwijl ik gewoon van plan was, een eerste indruk,op te doen.

De schrijfstijl is verbazingwekkend goed!
En de personages zijn zeer goed uitgewerkt, erg goed eigenlijk!

Alleen twee kleine minpuntjes die mij uit mijn leesflow haalden,

Ruben voelt zich betrapt als een klein kind bij het stelen van een lolly uit de snoeptrommel. Daar zou ik persoonlijk van maken : als een klein kind met z’n hand in de snoeptrommel of als een klein kind bij het stelen van een snoepje.

Ik stop het boek tussen mij, kleding zodat het niet beschadigd geraakt tijdens het reizen. Daar zou ik gewoon schrijven : ik stop het boek tussen mijn kleding. ( de lezers begrijpen vanzelf waarom)

Tot hiertoe mijn tips aan een veel betere schrijver dan ikzelf, ik moet het maar durven!

Het einde kwam nogal abrupt, ik was goed aan het lezen en zat helemaal in het boek, het einde kwam voor mij onverwacht. Ik heb nog wel een vraag ...
Dat vind ik spijtig.

Maar ik geef het boek toch zeker 4 ****
Veel leesplezier, je vliegt door het boek, het verhaal grijpt je, heel goeie personages (!) .
Ja, als het volgende boek me aanspreekt, wordt het zeker gelezen!

Een geslaagde leeservaring voor mij.

Meer recensies van ann s