Een aanrader

ann3s 05 april 2021
Een mooi en eerlijk verhaal waarin Nadia opzoek gaat naar haar identiteit. Wie is ze maar vooral ook bij wie hoort ze? Haar stamboom is dan ook een tikkeltje internationaler dan die van de meeste van ons. West-Afrikaanse/ Europese/ Amerikaanse roots aangevuld met een Oost-Afrikaanse stiefmoeder, de duidelijk afwijzing van haar moeder en het zweversbestaan eigen aan de diplomatie maken het er niet eenvoudiger op om een eenduidig antwoord te vinden op haar vragen. Toch zijn sommige emoties of situaties herkenbaar daar we allemaal, hetzij in een eenvoudigere vorm, deze zoektocht maakten als jongvolwassenen. De metafoor tussen een aardbeving en haar emoties is een treffende vergelijking. En het feit dat Nadia zichzelf niet spaart en haar 'fouten' benoemt, maakt haar een sympathieke vertelster. Dit boek is zeer zeker de moeite om te lezen. Je empathie en inlevingsvermogen zullen achteraf zeker een boost krijgen.