Weldoordachte meningen

Anneke Visser 26 augustus 2020
Bij het zien van de mooie cover van Over (van) alles van Bert van Eck krijg je al een vermoeden waar het boek over zal gaan. De titel maakt nieuwsgierig. De subtitel geeft meer duidelijkheid over het boek. De titel en sibtitel passen in ieder geval bij het boek, net zoals de haiku en de tekst op de muur.
In de inleiding van dit boek vertelt de auteur wat je van dit boek kan verwachten, waarom hij dit boek heeft geschreven, wie hij is en wat zijn persoonlijkheid is. Aan het eind van het boek vertelt hij nog meer over zichzelf zoals wat hij heeft gestudeerd, dat is nogal wat, met wie hij getrouwd is, hoe zijn werkzame leven is verlopen en wat hij heden ten dage doet sinds hij met pensioen is. Ook over dat laatste vertelt hij hoe hij dat heeft geregeld en hoe het pensioen in de loop der tijden in Nederland is veranderd.
Bert van Eck heeft in Over (van) alles over diverse beschouwingen zijn mening, waarbij je merkt dat hij over alles goed heeft nagedacht voordat hij die gaf, zoals bijvoorbeeld over de verengelsing van onze taal. Hij zet je geregeld aan het denken, laat je in een ander licht naar bepaalde beschouwingen kijken zoals bijvoorbeeld het islamitsch recht.

Lees verder op https://surfingann.blogspot.com/2020/08/over-van-alles-bert-van-eck.html .

Meer recensies van Anneke Visser