Wie is Joe en wat wil hij?

Anneke Visser 30 september 2020
Bij het zien van de schitterende cover van Zeg maar Joe van Martin van Es & Andrew Crofts wil je weten voor wat voor ramp de vogels wegvliegen of waar ze van zijn geschrokken. Bij het lezen van de titel wil je weten wie Joe is en wat zijn verhaal is. De titel wordt al heel snel duidelijk tijdens het lezen.
Zeg maar Joe van Martin van Es & Andrew Crofts is een verhaal met een boodschap. Een verhaal dat heel erg actueel is. Het is een verhaal dat je geregeld aan het denken zet zoals bijvoorbeeld over ons koopgedrag en het milieu. Het is een verhaal dat je de ogen opent, over hoe we anders zouden kunnen omgaan met de aarde, hoe we die kunnen redden. Het verhaal laat ook zien wat de overeenkomsten zijn van de diverse geloven en dat veel van wat er in bijvoorbeeld de Bijbel staat, niet meer van deze tijd is, dat veel inmiddels anders is zoals bijvoorbeeld hoe men met vrouwen omgaat.
Als je eenmaal in Zeg maar Joe van Martin van Es & Andrew Crofts bent begonnen, dan kan je niet meer stoppen met lezen. Je wilt weten hoe het verhaal verder gaat, wat er precies is gebeurd, wie Joe is, waarom hij er is, wat de groep van twaalf precies wil, wat diverse mensen zoals bijvoorbeeld de wereldleiders en geloofsmensen ervan vinden, en hoe het verhaal zal eindigen.

Lees verder op https://surfingann.blogspot.com/2020/09/zeg-maar-joe-martin-van-es-andrew-crofts.html .

Meer recensies van Anneke Visser