Liefde in de lens, een heerlijk boek vol humor, romantiek, maar ook een diepere laag!

Helen, 53 jaar en sinds een aantal jaren weduwe wordt door haar zus Margret op de huid gezeten en uitgedaagd.
Je verstopt je achter de geraniums en "je ziet er uit als een uitgetreden non"
Helen neemt de uitdaging aan om te reageren op een advertentie in de krant:

"Beginnend ontwerper zoekt modellen om haar collectie te showen. Leeftijd is niet belangrijk. Trefwoorden zijn: natuurlijke uitstraling en ingetogen, melancholie."

Volgens haar zus de perfecte match en op haar lijf geschreven, wel een sprong in het diepe voor Helen,
Ze gaat op auditie en wordt uitgekozen om deel te nemen aan de fotoshoot in de stad van de liefde, Parijs!

Gelukkig gaat ze niet alleen, ze ontmoet de spontane en sprankelende Debby en een mooie vriendschap is geboren.
In Parijs volgen de ontwikkelingen elkaar in rap tempo op, Helen bloeit op en er hangt liefde in de lucht niet alleen voor haar en Tom, de fotograaf tijdens de fotoschoot.

Tijdens deze reis, komt Helen ook zichzelf tegen, door boosheid, verdriet en teleurstelling een plek te geven en te uitten.
Kan zij daarna juist op een unieke wijze anderen weer verder helpen.
De "sociale" Helen helpt hen om te groeien en hun eigen weg te vinden.
Een van hen is Celine, de ontwerper van de kledinglijn die Helen mag showen, er blijkt ook een bijzondere band te ontstaan tussen Tom en Celine.
Na de de fotoshoot in Parijs wil Helen eigenlijk geen contact meer houden met Tom, ondanks warme gevoelens en de fijne gesprekken twijfelt ze of er een toekomst kan zijn....

Conclusie:
Een heerlijk boek om te lezen, binnen twee dagen had ik de roman uitgelezen!
Vanaf de eerste bladzijde was ik geboeid en met een glimlach op mijn lippen blijven lezen.

Juist door de humor en de sprankelende manier van schrijven leest het boek gemakkelijk weg,
De gesprekken onderling tussen Tom en Helen zijn heel herkenbaar, ook bijzonder om te lezen hoe twee mensen op middelbare leeftijd de liefde opnieuw ontdekken en meer dan dat..
Door het verhaal heen zie je ze "groeien" als persoon, in zelfkennis, vertrouwen en elkaar daarin durven aanvullen.
Moeilijke thema's worden niet uit de weg gegaan in dit boek en toch blijft de toon luchtig en vol humor.
Dat vind ik een groot compliment waard voor de auteur Dani van Doorn.

Een boek wat ik met veel plezier heb gelezen en warm kan aanbevelen!

Meer recensies van Anneke Poldervaart