Cinder & Ella

22 september 2020
Ella, de superpopulaire blogster, heeft alles wat ze maar wil, tot ze in een auto-ongeluk haar mama verliest en dan maanden moet revalideren. Na haar revalidatie gaat ze bij haar papa wonen die ze helemaal niet... en dan is er nog Cinder, haar beste vriend die ze enkel online kent...

Ik dacht ook eerst dat het eentje van de zovele verhalen zou zijn, maar deze is echt leuk. Vlot geschreven met vooral heel veel leuke kleine verwijzigingen naar 'Cinderella' (het hoofdpersonage spreekt over haar grote schoenencollectie die ze deelt met haar mama, heel schattig). Ik vond het vrij realistisch hoe de personages reageerden op situaties. er was geen instant-liefde en niemand was 100% goed/slecht. Het was boeiend hoe de schrijfster die trope op z'n kop zet. de stiefzussen zijn bijvoorbeeld in het begin heel eenzijdig bitchy en grof, amar hun motivatie wordt dan toch uitgelegd en is begrijpelijk. Ik denk dat tieners hier veel zullen uit halen om over te babbelen, zowel het thema, de handicap van het hoofdpersonage als de verwijzingen naar het sprookje.

Meer recensies van