Lotte van den Noort - Bloedjuweel

Yes, she’s done it again. In zeer korte tijd ben ik absoluut fan geworden van Lotte van den Noort. Deze YA schrijfster weet heel goed hoe ze jou als lezer volledig mee kan laten leven met haar personages. In Bloedjuweel grijpt ze je meteen vanaf het begin bij de klauwen en laat je niet meer los.

Haejoo woont in het rijstdorp en Daesung is ondanks dat zijn moeder niet de vrouw van de koning is toch prins en woonachtig in het paleis. De huidige Koning leeft niet lang meer en dan zal de broer van Daesung de troon overnemen. Echter heeft hij een nare huidziekte. Wanneer Haejoo en Daesung in de problemen komen en elkaar ontmoeten blijkt ze vanaf dat moment voor beide broers onmisbaar in hun leven. Wie van de twee is de Tiran en wie de liefde van Haejoo’s leven?

Dit alles speelt zich af in Korea in 1504. Een ontzettend bijzondere setting. En dat einde! Hartverwarmend en hartbrekend tegelijk.

Er is 1 klein mini minpuntje en dat is één zin of woord eigenlijk die Lotte veel herhaald waar ik een klein beetje moeite mee heb haha! En toen hij zelfs op de een na laatste pagina werd gebruikt wilde ik het liefst het boek even uit het raam gooien, maar toch wilde ik te graag weten hoe het zou eindigen. Dus vooruit ik heb het maar niet gedaan.

Ik kijk uit naar je volgende boek!

Meer recensies van Anneliesgoudsmits