Bloedjuweel

Rank 368 Gelezen 2 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 10 Favoriet 1 Recensies 0
Young adult   Topics 0
Joseon, het vroegere Korea. Haejoo werkt op de rijstvelden en worstelt iedere dag met het feit dat ze in de schaduw van haar mooiere en oudere zus leeft. Daesung is een bastaardprins en moet aanzien hoe zijn oudere broer Kyong, erfgenaam van de troon, langzaam de controle verliest. Haejoo wordt door Kyong gevraagd in het paleis te werken als koninklijke heler. Alles in haar schreeuwt om dit niet te doen, maar de kroonprins belooft haar familie rijkelijk te belonen, dat laat Haejoo geen keuze.
Wanneer het lot Haejoo en Daesung bij elkaar brengt, lijkt het alsof alles hen uit elkaar probeert te drijven. Dan verdwijnt Daesung en blijft Haejoo alleen achter, denkend dat haar jeugdliefde is gestorven.

Vier jaar later werkt Haejoo nog steeds in het paleis. Ze heeft een vriendschap opgebouwd met Kyong, de nieuwe koning van Joseon. Kyong heeft zijn zinnen op haar gezet, maar Haejoo kan aan niemand anders denken dan aan Daesung.

Wanneer er plotseling een jongeman opduikt die verdacht veel op de verloren bastaardprins lijkt, is Haejoo vastberaden erachter te komen wie hij is en wat zijn motieven zijn.

Maar is Haejoo’s liefde sterk genoeg om alles op te offeren wat haar lief is?
Young adult
06 april 2020