Fuzz aan Zee!

Het schattige witte konijntje Fuzz is terug met een nieuw avontuur. Het boek Fuzz - Het is zomer! zou misschien beter weg gezet zijn onder de titel Fuzz aan zee!, gezien de invulling van het verhaal. Want Fuzz gaat samen met zijn opa naar het strand, en daar is heel wat te zien. Schelpen, de zee en natuurlijk maakt Fuzz ook hier weer snel een nieuw vriendje. Wanneer ze besluiten een regenboog van schelpen te maken, komen ze één kleur te kort. Gelukkig weet Fuzz zijn nieuwe vriendje Max wel waar ze een schelp in de juiste kleur kunnen vinden!

Een prentenboek dat past bij de thema's zee, vriendschap, onderwaterwereld en strand - en daarom waarschijnlijk is ondergebracht onder de noemer Zomer. En waar ik persoonlijk het zomer-element niet per definitie te linken vindt aan die thema's, mocht dat de pret tijdens het lezen zeker niet drukken!

Fuzz weet met zijn avontuur, zijn vriendje Max en zijn gekke opa opnieuw mijn dochtertje te vermaken. De illustraties zijn aantrekkelijk voor jonge lezers. Bovendien is er precies voldoende te zien, waardoor het niet een te grote afleiding vormt maar wel zijn aantrekkelijkheid behoudt. Ook hier ben ik van mening dat de hoeveelheid tekst beter zou passen bij wat oudere kinderen (waar de illustraties naar mijn mening dan weer minder goed bij passen), maar dit is relatief makkelijk op te lossen door als ouder zelf de hoeveelheid tekst iets aan te passen.

En dus hebben we - met wat kleine aanpassingen - heerlijk kunnen genieten van een avontuur aan zee!

Meer recensies van Annemieke de Jong