Humoristisch prentenboek, ideaal voor in de klas!

Annemieke de Jong 27 augustus 2019
Auteur Karl Newson heeft al verschillende prentenboeken op zijn naam staan. Ik ben een tijger is een boek dat gelijk je aandacht trekt, door de prachtige kaft. Het sterke contrast van de knalblauwe kaft en de oranje tijgerstaart zorgt ervoor dat je er naar moet kijken. En als je dan die eigenwijze uitziende muis op de voorkant ziet staan. Dan wordt je toch wel erg nieuwsgierig...

Want tja wat is er met die muis. Die eigenwijze muis weet het zeker, hij is een tijger! Het maakt niet uit wat de andere dieren er van zeggen. Maar dan komt hij een tijger tegen! Als dat maar goed komt!

Met Ik ben een tijger weet Newson opnieuw de spijker op de kop te slaan. Het prentenboek is humoristisch en past bij thema's zoals jezelf zijn, bang zijn en dieren. Bovendien maken de illustraties van Ross Collins die eenvoudig, maar voor kinderen zeer aantrekkelijk zijn het verhaal helemaal af.

Een prentenboek dat past in de stijl van De Gruffalo en Steve de Schrik van de zee en dat uitermate geschikt is voor leuke activiteiten op de peuterspeelzaal of in de kleuterklas.

Nieuwsgierig? Ga naar de site van Lemniscaat, daar kun je de eerste pagina's van het prentenboek inkijken.

Meer recensies van Annemieke de Jong