Annemieke de Jong Hebban Recensent

Emiri Hayashi heeft prachtige illustraties neergezet in het boek Wat is de sneeuw mooi. Een kartonboek over een schattig konijntje dat in zijn weg door het bos andere dieren tegen komt, die in een sneeuwrijke omgeving te zien zijn.

Een sneeuwrijke omgeving die overigens prachtig is weergegeven dankzij het gebruik van de kleuren wit, licht grijs en zilver. Daarnaast is er het zachte (voel maar eens) donkergrijze konijntje en worden sommige details in een fluoriserend roze-oranje kleur weergegeven. Dit grote contrast, het voelelement en de glans maken het bijzonder aantrekkelijk voor jonge kinderen.

Hayashi geeft op een simpele en aantrekkelijke manier kleine lezers een kennismaking met het thema sneeuw/ winter! Het is een boekje dat zonder meer zorgt voor mooie samenleesmomenten. En dat welliswaar pas bedoeld is voor lezers vanaf 2 jaar (waarschijnlijk vanwege het zoek- en het telelement dat je gemakkelijk in het boek terug kan laten komen), maar is ook voor jongere lezers zeker de moeite waard!

Reacties op: Niet alledaags kartonboek voor de allerkleinsten

Wat is de sneeuw mooi - Emiri Hayashi