Annemieke de Jong Hebban Recensent

Schrijfster Randall de Sève schreef het hartverwarmende prentenboek Zola heeft een olifant, geschikt voor kinderen in de kleuterleeftijd. Wanneer Zola verhuist, komt haar moeder de nieuwe buurvrouw tegen. De vrouwen zijn er van overtuigd dat hun kinderen vrienden zullen worden. Maar het buurmeisje weet dat nog niet zo zeker, want het lijkt er op dat Zola al een heel bijzondere vriend heeft!

De vertaling is van de hand van Bette Westera, die niet alleen veel vertalingen, maar ook de nodige kinderboeken heeft geschreven. Wederom is Westera er in geslaagd een mooie, duidelijke en kloppende vertaling neer te zetten.

Daarnaast zijn er de prachtige illustraties van prijswinnend illustrator Pamela Zagarenski. Een mix van tekentechnieken lijkt te zijn gebruikt om dit hartverwarmende verhaal kracht bij te zetten. De illustraties zijn kleurrijk, prachtig en zelfs een beetje magisch. Die magische uitstraling lijkt voor een deel te komen door het sterretjespatroon dat door een groot deel van de bladzijden terug komt.

Verhuizen en het maken van vrienden - twee thema's waar menig kind mee te maken krijgt. Hoe mooi is het dat beiden nu zijn gecombineerd in een prachtig hartverwarmend prentenboek voor kinderen in de kleuterleeftijd, met illustraties waarop veel te zien is en soms zelfs een humoristisch element bevatten.

Ga daarom snel dit boek lezen en ontdek hoe magisch en bijzonder vriendschap echt kan zijn!

Reacties op: Hoe fantasie en vriendschap elkaar raken

Zola heeft een olifant - Randall De Sève