Prachtig boek maar veel verbeelding nodig

Anouk 24 januari 2024
We kennen het verhaal natuurlijk al te goed, Alice die een wit konijn ziet en zo in een konijnenhol terecht komt. Alleen komt Alice terecht in een vreemde wereld, hier is alles mogelijk. Dieren, bloemen en speelkaarten kunnen praten. Er komen in het boek dan ook veel versjes voor, waardoor Alice niet altijd de dieren begrijpt. Alice beleeft veel avonturen in het wonderbaarlijke Wonderland. Maar als ze de rode koningin ontmoet, weet ze het zeker. Niemand is zo vreselijk als zij, want ze gilt alleen maar: ‘zijn kop moet eraf!’

Alice in Wonderland is een prachtig boek met mooie illustraties. Er worden veel woordgrapjes gemaakt en veel versjes geschreven. Het boek is open voor een rijke fantasie. Ik vond het soms wat lastig te lezen, aangezien er veel niet duidelijk voor mij was.

Meer recensies van Anouk