Andere verwachting

Anouk 13 september 2020
In een kleine dorpje dat Crest heet werkt een jonge politie agent Benoit. Hij doet een verkeerscontrole waarbij hij een slingerde auto aanhoudt. De vrouw gedraagt zich vreemd en dan blijkt er ook nog een kind achterin te zitten. Het meisje vertelt dat dit niet haar moeder is en dat vertelt dat haar moeder niet is terug gekomen van weggaan…

Benoit weet op dat moment nog niet dat hij aan het begin staat van de grootste zaak van zijn leven. Alles wijst naar het geheimzinnige klooster dat er staat zolang hij het zich kan herinneren. De lugubere waarheid over de groep vrouwen komt op akelige wijze naar boven als er een reeks verminkte mannenlichamen wordt opgegraven. Een verhaal dat zich afspeelt in een duistere maar levensechte wereld, waarin een gevaarlijke vrouwenorganisatie bereid is tot het uiterste te gaan om hun doel te bereiken.

Ik had een heel ander verhaal verwacht waar meerdere kinderen een hoofdrol speelden, dit was echter niet het geval. Dus de titel is erg misleidend. Het boek volgt de groep agenten die op deze zaak zitten en je volgt het proces. Het boek was voor mij niet zo spannend/gruwelijk dat ik door wilde lezen, Het was voor mij meer een detective achtig boek. Ik wilde wel weten hoe het verhaal eindigen en hoe het in elkaar zat, dit einde had ik nooit verwacht dus dat is dan wel weer goed. Het was zeker een leuk boek om te lezen maar niet geweldig, dus gewoon een leuk boek. Daarom heeft het van mij 3 sterren gekregen.

Meer recensies van Anouk