Een leuke hervertelling!

Anouk 05 januari 2024
We kennen natuurlijk het verhaal van Belle en het beest. Deze hervertelling lijkt dan ook erg op het welbekende verhaal. Belle is vindingrijk, slim, maar ook onrustig. Ze wil namelijk haar armoedige en kleine dorpje verlaten en de wereld ontdekken. Haar vader wil echter thuis blijven, voor het geval Belle’s moeder toch terugkeert. Belle weet niets meer van haar moeder. Als Belle gevangen wordt genomen door het beest, komen er toch vage beelden van haar moeder naar boven. Ze ontdekt dat haar moeder degene is die Beest en het kasteel vervloekt heeft. Ze moet samenwerken met Beest om het mysterie te ontrafelen. Kan Belle samenwerken met het Beest en de magie terug laten keren?

Het boek was makkelijk om te lezen en de schrijfstijl van Liz Braswell was dan ook erg fijn. Ondanks dat het boek bijna 500 pagina’s heeft, had ik het zo uit. De rode draad van het verhaal is natuurlijk bekend, daardoor vond ik sommige delen wat “saai” om te lezen. Wel geeft de schrijfster wat meer diepgang over het kasteel, de moeder van Belle, het dorp en natuurlijk de vloek. Dit geeft dus toch wat extra’s aan het boek en is voor de Disney liefhebber zoals ik erg interessant om te lezen. Vooral het mysterie achter de vloek en Belle haar moeder vond ik erg leuk. Een prima boek, waarvan ik genoten heb.

Meer recensies van Anouk