krachtig

Anouk 02 juli 2023
Sadie heeft geen makkelijke jeugd gehad. Sinds haar moeder uit beeld raakte, voedt Sadie haar zusje Mattie zelf op in hun afgelegen dorpje. Wanneer Mattie op een dag dood wordt aangetroffen, stort Sadies wereld in elkaar. Na een mislukt politieonderzoek is Sadie vastbesloten om haar zusje te wreken en gaat ze zelf op pad om Matties moordenaar te vinden. Wanneer West McCray – een radiopersoonlijkheid die werkt aan een programma over kleine, vergeten steden in Amerika – Sadies verhaal op een lokale nieuwszender hoort, raakt hij geobsedeerd met het vermiste meisje. Hij begint zijn eigen podcast om Sadies sporen te traceren en haar te vinden voordat het te laat is.

Wat een goed boek! Je wisselt per hoofdstuk af met de podcastpassages van West McCray en hartverscheurende verhaal van Sadie die opzoek is naar de moordenaar van haar zusje. De hoofdstukken van Sadie vond ik soms wat moeilijker doorheen te komen. De verhalen komen langzaam samen, wat ik erg goed vond. Sadie is een meisje dat stottert en ze is vrij onvoorspelbaar. Dat maakt haar een interessant personage. Het is een spannend verhaal waarbij ook verdriet en wanhoop een rol spelen. Een erg krachtig boek!

Meer recensies van Anouk