Erg indrukwekkend

Anouk 17 september 2019
Het boek gaat over de zoektocht naar Anne Faber, het proces en natuurlijk ook de verwerking van de familieleden. Iedereen kent het verhaal van Anne een stukje gaan fietsen en nooit meer terug komen, maar wat er bij de familie en vrienden is omgegaan weten we natuurlijk niet. Dat komt dit verhaal vooral aan bod. Het is een verhaal wat veel verdriet maar toch verbondenheid geeft.

Het boek bestaat uit verhalen, herinneringen en gedachtes van Annes ouders en broer maar ook van haar oom en andere vrienden. Ik heb tijdens het lezen van het boek kippenvel gehad maar ook verdriet en vooral veel woede. Hoe kon dit gebeuren? Hans (de oom van Anne) heeft het mooi geschreven. Soms vond ik het lastig met de vele namen maar uiteindelijk ben ik blij dat ik het boek gelezen heb.

Meer recensies van Anouk