Hopeloos, Colleen Hoover

Anouk.B 24 september 2019
“En opnieuw heeft die hopeloze jongen, in mijn nieuwe wereld vol leugens en pijn, een manier gevonden om me te laten glimlachen.”
Sterrenhemel is een van de beste boeken die ik ooit heb gelezen. Ik heb zitten lachen en huilen, geschreeuwd van frustratie, maar bovenal heb ik er echt heel erg van genoten.

Sky’s leven is vrij normaal. Ze woont samen met haar moeder, maar heeft geen toegang tot internet. Alles gaat prima, totdat ze Holder ontmoet. Een jongen die haar hele wereld op zijn de zet. Zo begint ze dingen te voelen die ze nooit eerder gevoeld heeft.

Sterrenhemel is niet alleen een typische roman, het is zoveel meer. Het gooit je gevoelens alle kanten op. Zo is er halverwege het boek een enorme plottwist die ik echt niet zag aankomen. De schrijfster laat hiervan niks merken in de samenvatting op de achterflap en in het verhaal zelf ook niet. Het is echt fantastisch hoe ze dat voor elkaar heeft gekregen.

Colleen Hoover heeft het verhaal geweldig geschreven en goed doorgedacht. Hoe verder je in het boek komt hoe meer gebeurtenissen en gedachtes op hun plaats vallen. Het verhaal is onvoorspelbaar. Hoewel ik een vermoeden had dat er iets niet helemaal klopte met Sky’s verleden, had ik dit echt niet zien aankomen. Het is geweldig dat een paar hoofdstukken je zo hard kunnen raken dat je een week later nog met tranen in je ogen zit.

De ontwikkelingen die de hoofdpersonen doormaken zijn geloofwaardig en erg realistisch uitgewerkt. De karakters voelen zo levensecht en je leeft makkelijk mee met al hun problemen. Zo vecht Sky behoorlijk met zichzelf en kun je haar pijn en twijfel tot diep in je hart voelen.

Ik zou iedereen het boek Sterrenhemel willen aanraden. Het is geschreven met zoveel passie en diepgang. Zo veel meer dan een standaard roman. Overal komen puzzelstukjes vandaan en worden er vragen opgeroepen, maar uiteindelijk valt het allemaal perfect op hun plek. Zoals Sky zou zeggen “ik leef van jou”.

Meer recensies van Anouk.B