Lichte kost met prettige afdronk

Ansb 28 mei 2020
ik heb dit boek met grote teugen tot mij genomen. Ik wist nog niet in welk genre ik het moest plaatsen maar ik zou het omschrijven als een spannend en humoristisch boek. Een prettig leesbaar boek, met vaart beschreven. Een beetje voorspelbaar maar humoristisch en beeldend geschreven. De wat naieve maar sympathieke hoofdpersoon Abel werkt zich in de nesten. Je ziet het aankomen maar hoopt toch nog dat het een andere wending zal krijgen. Hij kiest ervoor om zijn passie - wijn maken- te combineren met criminele activiteiten omdat dat wijn maken aardig in de papieren loopt. De couleur locale van een Frans dorpje komt voorbij: een karakteristieke burgemeester, die bij het ontduiken van de wet een oogje toeknijpt, knoestige dorpsbewoners, type ruwe bolster blanke pit. Door zijn beeldende beschrijvingen zie ik ze voor me. Dit was het eerste boek dat ik las van Ilja Gort, leuk zijn wijn observaties die in het boek her en der voorkomen. De vergelijking met'ik vertrek ' is onontkoombaar maar zeker niet storend in het boek. Een prettig vakantieboek, lichte, smakelijke kost met een fruitige afdronk. #hebbanbuzz

Meer recensies van Ansb