Bloedstollend wordt het op geen enkel moment.

Omdat ik zeer graag boeken van Engelse en Scandinavische auteurs lees ben ik altijd blij als ik een nieuwe auteur mag ontdekken.
Daarom heb ik me dan ook onmiddellijk opgegeven om aan de leesclub van dit boek deel te nemen.
De inhoud sprak me aan en ik was ook benieuwd of de auteur het gegeven van een eigenzinnig hoofdpersonage een nieuwe draai kon geven. Jammer genoeg is de auteur daar niet in geslaagd.
In tegenstelling tot wat ik dacht is dit boek geen begin van een serie maar heeft de uitgever ervoor gekozen om dit zevende deel als eerste te vertalen.
In het boek worden veel verwijzingen gedaan naar het persoonlijke leven van Kate, Jo en leden van haar team.
Zo krijg je toch een redelijk inzicht in de karakters van de personages. Bij de een toch al wat meer dan bij de ander, maar dat haalt veel van de vaart uit het verhaal. Net als de oneindige herhalingen over het vele negeren van de bevelen van de oversten nu en vroeger. Na een tijdje weet je het wel.

Ik heb me tot een groot deel in het verhaal wel geërgerd aan het personage Kate. Hoewel ze met hart en ziel voor haar werk leeft moet alles wijken voor haar opinie en is ze zo eigenwijs als de pest. Hoe verder het verhaal vorderde verdween dit gevoel langzaam aan, maar denk ook dat dit komt omdat de auteur een beetje minder de nadruk is gaan leggen op haar mindere kanten.
Hoe het verhaal zich ontwikkelde vond ik aanvankelijk wel goed, maar naar het einde toe wordt alles heel ongeloofwaardig. Bloedstollend is het op geen enkel moment geworden.
En bij de ontknoping wordt er alles aan gedaan om zo snel mogelijk tot een afgerond geheel te komen waarin alles voor iedereen goed komt.

Dit boek is geen hoogvlieger in zijn genre en op geen enkel moment super spannend.

Meer recensies van Arlet Desplanques