Ontgoocheld

Arlet Desplanques 30 november 2021
Toen ik dit boek bij de bib reserveerde dacht ik dat het net als haar vorige een politieroman zou zijn.
Maar volgens de inhoud op de cover gaat het over een coming of age roman. Het sprak me wel aan en begon dan ook aan dit boek met redelijke verwachtingen.
Helaas kon het verhaal me op geen enkel moment boeien.
Sheridan, de vertelster en hoofdpersoon bleef een vlak figuur, net als haar dad, broers en andere personages.
Ik had ook geen enkel moment dat de nare gebeurtenissen mij konden ontroeren of doen meeleven.
De slechte adoptiemoeder en jongste broer hun daden en hoe de anderen daarmee omgaan konden ook niet overtuigen.
Had constant het gevoel een boek te lezen met een verhaal dat al op duizenden manieren verteld is.
Het haalt op geen enkel moment het niveau van haar vorige boeken.
Het is blijkbaar het eerste deel van een trilogie dat in Duitsland duizenden lezers kent.
Voor mij was het jammer genoeg een tegenvaller en zal de volgende delen aan mij laten voorbijgaan.

Meer recensies van Arlet Desplanques