Net iets minder boek uit de serie

De boeken van Cavanagh krijgen van mij steevast 4 sterren en Advocaat van de Duivel zelfs 5 maar jammer genoeg ben ik bij dit boek niet verder geraakt dan drie.

Het begint spannend met de inval van de FBI in het huis van Miller ( de Zandman) die gruwelijke moorden op zijn geweten heeft. Ze treffen enkel de echtgenote Carrie Miller in de woning aan en Miller zelf is spoorloos verdwenen.
Carrie wordt beschuldigd de handlanger te zijn en zelfs deelgenomen te hebben aan de moorden.

In het advocatenkantoor van Eddie Flynn zijn ze rotsvast overtuigd van de onschuld van Carrie en ze nemen haar verdediging op zich.

Er gebeurt veel en zoals steeds bestaat het boek uit korte hoofdstukken met hier en daar cliffhangers. De hoofdstukken met Eddie zijn in de ik-vorm en de andere in de derde persoon.
Deze afwisseling vind ik wel goed.

Na Advocaat van de duivel was ik echt benieuwd of hij de lat even hoog kon leggen, maar jammer genoeg is mijn verwachting niet ingelost.
Zijn andere boeken nemen je vanaf het begin bij je nekvel en laten je niet meer los. Dat is deze keer niet gebeurd.
Het is niet dat er geen spanning is, toch word je niet echt het verhaal ingezogen en blijven de personages meer randfiguren waar je niet echt voeling mee krijgt.
Wel is het knap gedaan dat je het ganse boek blijft twijfelen, is ze nu een handlanger of niet.
Er is dan ook nog een plottwist op het einde, zag ik wel aankomen.

Geef dit boek drie sterren omdat het goed geschreven is maar er voor mij toch iets miste.

Meer recensies van Arlet Desplanques