Verrassend

B0rah 18 september 2019
Anchorage heeft in dit verhaal rust gevonden. Maar hebben Hesther en Tom dat ook? Tom heeft last van zijn oude wond en Hesther heeft veel moeite met de opvoeding van haar dochter. Wren is vijftien jaar en heeft het leven op Anchorage wel gezien. Ze wil op pad en op avontuur. Als ze op een avond met de Straatjongens in aanraking komt, staat opeens het avontuur voor de deur. Ze steelt het Blikken Boek en verlaat Anchorage. Tom en Hesther gaan achter haar aan. Een pad vol gevaar. Hoe gaan ze weer om met Pennyroyal? Aan welke kant staan ze? Bij de ingenieuze Groene Storm of de denderende tractiesteden? Kortom het verhaal gaat weer verder.

Dit boek krijgt van mij drie sterren.
Dat het verhaal zich opeens 15 jaar verder afspeelt met in de hoofdrol Wren, was voor mij volkomen verrassend. Het was even wennen. Maar om het een Young Adult te blijven noemen hebben we Wren nodig. We hoeven de oude personages niet te missen, maar die zijn ondertussen wel op leeftijd. Ook maken we kennis met Oenone Zero. Nu krijgen we haar verhaal te lezen. Philip weet een goed en geloofwaardig verhaal op te bouwen. Bepaalde personages weten je aandacht te trekken en vragen om nieuwsgierigheid. Andere delen zijn voorspelbaar. Je blijft je afvragen of het wel allemaal goed komt. Het verhaal sluit zodanig af dat je ook nieuwsgierig bent naar het laatste deel.

Meer recensies van B0rah