gevalletje miscommunicatie

16 juni 2018
Het verhaal van Ayla en Jondalar gaat verder waar de vallei van de paarden is opgehouden. Jondalar wil graag terug naar zijn eigen volk maar Ayla twijfelt. Ze weet niet zo of ze wel mee wil naar een volk van de Anderen. Zullen ze haar wel accepteren? Mag ze zichzelf zijn? Ze maken een kleine tocht gewoon voor de lol. Ze komen een groep Anderen tegen, de Mamutiers. Ze worden uitgenodigd en blijven een tijdje bij hen wonen. Er woont bij hun ook een kind van gemengde geesten, net als Ayla`s zoon die ze heeft moeten achterlaten bij de Stam. Ayla wordt volledig geaccepteerd en er wordt ook een man (Ranec) verliefd op haar. Ayla heeft nooit geleerd dat ze nee mag zeggen tegen een man en gaat met Ranec naar bed. Nauurlijk heeft Jondalar daar moeite mee maar dat durft hij niet toe te geven. Ook schaamt hij zich voor Ayla`s achtergrond (tenminste dat denkt hij). Ayla en Jondalar begrijpen elkaar echt niet en ze groeien uit elkaar. Vooral als Ayla belooft met Ranec een verbintenis aan wil gaan. Komt dat nog wel goed?
Ik vind het nog steeds een schitterend verhaal. Mooie beschrijvingen van de natuur en het leven in het stenen tijdperk. Er komen wel vrij veel sex scenes in voor en dat had van mij wel wat minder gemogen. Het hindert niet echt maar ik vind het niet zo nodig. Voor de rest een mooi verhaal over vooroordelen, liefde, het maken van keuzes. Zeker een aanrader. Dit is deel 3 van de serie de Aaardkinderen. Hoewel je de delen vast wel los van elkaar kunt lezen zou ik toch aanraden om eerst de eerste 2 delen te lezen

Meer recensies van