Assepoester

13 augustus 2018
Dit verhaal gaat over Bonne. Ze heeft haar beide ouders verloren en moet bij familie gaan wonen. Beide partijen zien dat niet zitten. Ze wordt min of meer bij het personeel gedumpt. Haar familie wil haar uithuwelijken aan het zwarte schaap van de familie. Dit wil Bonne uiteraard niet en ze wordt ook nog erns verliefd op een baron, ver boven haar stand.
Dit is een typische streekroman maar zoals veel streekromans komen hier ook thema's in voor die je aan het denken kunnen zetten zoals trouw zijn aan jezelf en de ander, het feit dat geld hebben niet betekent dat je een goed mens bent, liefde, omgaan met verdriet, vriendschap en vergeving.
Waar de gouden ketting voor staat zeg ik niet. Dit boek is deel 1 van de haamstede trilogie en wordt gevolgd door Josephine en de erfgenaam. Ik vind het echt een aanrader

Meer recensies van