Demonenwereld? Sla af in de eerste spiegel rechts.

Basil Janssens 27 november 2021
Het derde en laatste deel van deze trilogie waarin demonen, vampiers en mensen de normaalste zaak van onze wereld zijn.
Het verhaal van Cassie (in de ik-vorm) neemt je mee op avontuur naar de duistere wereld van demonen. Persoonlijk hou ik wel van een boek in de ik-vorm. Het trekt je dieper in het verhaal en schermt wat er in de wereld rondom jou afspeelt af waardoor het spannender kan worden. Daar slaagt de schrijfster ook in. Het verhaal leest als een rollercoaster waar spanning en innerlijke conflicten elkaar afwisselen als de fluctuerende coronacijfers. Er zitten enkele leuke vondsten in het verhaal wat dit boek een prima afsluiter maakt van de trilogie. Het enige kleine minpuntje is dat er hier en daar iets wordt uitgelegd door Cassie in haar hoofd wat een valkuil is voor in de ik-vorm schrijven.
Daarnaast ben ik een 'hoofdstukkenlezer' , zo net voor het slapengaan nog snel een hoofdstuk lezen. In Bevrijding zijn de hoofdstukken , voor mij dan toch, serieus lang waardoor 'snel' even nog een hoofdstuk soms wat langer duurde en het 'nog snel een hoofdstuk' omdat het spannend is de klok dramatische overuren liet maken :-).
Een aanrader voor lezers die van fantasy (vampieren, demonen) houden in onze hedendaagse wereld.

Meer recensies van Basil Janssens