Leuk verhaal met een bijzondere hoofdpersoon

Ik vind dit een erg leuk en origineel verhaal. Sommige hoofdpersonen zijn anders dan je zou verwachten in een Young adult verhaal over superhelden en demonen. Ook de gave van Steph is niet het eerste waar je aan denkt bij een superheld. Maar het werkt verbazingwekkend goed.

Steph was voor mij een geweldige hoofdpersoon. Ze is ontzettend lief en goudeerlijk. Ze is soms ook een beetje onhandig en haar uitspraken zijn recht voor zijn raap. Dit leidt regelmatig tot “oeps” momentjes en “dat ging maar net goed” situaties. Toch is het ook haar optreden dat regelmatig de situatie redt. Ze vindt zichzelf niet moedig, maar in zekere zin is ze het moedigst van allemaal. Dat ze Dungeons en Dragons speelt vond ik een leuke toevoeging.

Wat ik bijzonder vond, is dat er ook aandacht is voor het feit dat de wereld willen redden niet makkelijk te combineren valt met een gewoon leven als student en met het onderhouden van familiebanden en vriendschappen. Dit boek geeft hiermee antwoord op vragen die je bij sommige andere boeken nog wel eens kunt hebben. Door de manier waarop Steph hiermee omgaat leer je haar ook persoonlijk beter kennen.

Het verhaal blijft tot het laatst spannend. Een paar bladzijden voor het einde is iedereen nog volop in gevecht en ik ging me echt afvragen hoe het zo snel zou kunnen eindigen. Maar het eindigde voor mij op een heel goede manier, met een paar onverwachte ontwikkelingen waar je de kriebels van krijgt. Een heel bijzonder einde dus. Het einde laat ruimte voor een tweede deel en ik ben benieuwd of dat er komt. Maar ook zonder tweede deel zou het met dit einde een heel sterk verhaal zijn.

Meer recensies van Bianca Brummelhuis