Supernerd

Supernerd

Gelezen 25 Aan het lezen 2 Wil ik lezen 14 Favoriet 1 Recensies 7
Young adult   Topics 0
Julian kijkt Rosie met een frons aan. Dan zucht hij diep. ‘Neem haar mee. Het is te gevaarlijk hier te blijven, want ze kunnen terugkomen.’
‘Ho ho ho!’ roep ik, een stapje achteruit zettend. ‘Ik ga nergens heen voordat jullie vertellen wíé er terug kan komen en hóé het komt dat mijn vriendin eruit zag alsof ze overgenomen was door een schaduwmonster!’
Een tel is het volledig stil. Tot Rosie me aankijkt en zegt: ‘Stephanie, je vriendin is bezeten door een demon.’
Wacht. Wát?!
Als een vis op het droge open en sluit ik mijn mond. Er komt geen geluid uit.

Steph doet niets liever dan tekenen, Dungeons & Dragons spelen met haar vrienden en fantaseren hoe het is om een superheld te zijn. Als ze tijdens een spelletjesavond opeens worden aangevallen, is het een mysterieuze jongen in een superheldenpak die hen er ongedeerd uit weet te halen. Bestaan superhelden dan echt?

Al snel raakt Steph verwikkeld in een strijd tegen een demonisch leger met de ambitie ieder mens over te nemen, een groep superhelden die haar wil rekruteren en een groeiende stapel huiswerk. Is het leven van een scholier wel te combineren met het redden van de wereld? En wat doe je als je toch minder moedig blijkt te zijn dan je had verwacht?

Young Adult
Fictie 15+