checklist: heet boek

Bianca1990 07 maart 2024
Ik zocht een boek die in deze categorie paste. Met vlammen op de cover en het verhaal van Jeanne D'arc. Heter kon niet.

In dit boek heb je 2 verhalen.
Langs de ene kant (2014 - heden) volg je inspecteur Picaut die ook nog eens de vrouw is van Luc die burgemeester wil komen in Rouen. Op dit moment worden er veel branden gesticht in Rouen. Maar ook in de dichte toekomst de verkiezingen voor het burgemeesterschap in Rouen. Picaut staat op scheiden met Luc maar voor de schone schijn en de belofte dat ze alles krijgt wat ze wil, houdt ze de schijn op om stemmen te ronselen voor Luc. Die behoort tot de Familie, die alles wil en zeer veel bezit. Intussen moet ze dus ook op zoek naar de brandstichters. Het komt er precies op neer dat er geheimen over Jeanne D'Arc zijn die ze geheim willen houden.

Op de andere kant volgen we Tomass die de maagd ten val moet brengen in het vroegere Frankrijk. Aangezien iedereen weet wat er gebeurt met Jeanne D'Arc kun je hier niet in spoilen.

Meer recensies van Bianca1990