Wat ik nou vind van 'De ware'?

BibliophileSan 06 februari 2020
Mandy, Christopher, Jade, Nick en Ellie.
Deze 5 personen krijgen in deze volgorde ieder steeds een eigen hoofdstuk.
5 mensen met ieder een eigen leven, ze kennen elkaar niet maar hebben één ding gemeen:
Ze weten wie hun ware liefde is, doordat ze zich hebben ingeschreven bij 'Match je DNA'.
In dit boek is de situatie geschetst dat je DNA je kan vertellen wie op deze wereld je échte soulmate is. Althans, als diegene zich óók heeft ingeschreven.
Dit resulteert in gebroken relaties, want je zal er maar achter komen dat jouw partner helemaal niet je ware liefde is? Dat het gras elders dus aantoonbaar groener zou zijn....

Natuurlijk verloopt de kennismaking met hun Ware Liefde voor deze 5 niet zonder slag of stoot, want anders zou het maar een dun boekje worden.

Want je kunt zomaar te laat te zijn om de liefde van je leven te ontmoeten, of een groot geheim hebben... of jouw match blijkt bepaald niet jouw type te zijn... maar ja, je DNA vertelt je iets anders...

De 5 hoofdpersonen zijn allemaal erg verschillend, wat ervoor zorgt dat je eigenlijk 5 verhalen leest in plaats van één.  Met het ene personage zul je meer op hebben dan met het ander, de één zul je meer gunnen ook dan een ander, maar bij ieder van hen wordt je meegezogen in hun verhaal.
Nadat je een hoofdstuk van één van hen uit hebt, wil je eigenlijk direct weten hoe het verder gaat, maar dat is bij de andere 4 ook het geval! Het boek wegleggen is dan ook bijna niet te doen.

Het leuke is dat je bij diverse situaties even bij jezelf nagaat 'hoe zou ík hier op reageren?'.
Want hoe makkelijk het is om de keuzes te verwerpen of veroordelen, het zijn nogal lifechanging keuzes waar deze mensen voor komen te staan!
En de sociaal acceptabele keus hoeft niet altijd de optie te zijn die voor jóu goed uitpakt.

Het boek heeft een beetje de sfeer van de Netflix-serie 'Black Mirror'. Wetenschap die in staat is om het leven voor ons makkelijker te maken... maar is dat ook echt zo? Is dat daadwerkelijk een verbetering? Wat als het mis gaat?

Ik vond het een heerlijk boek, en heb er echt van genoten.
4,5 duim voor 'De Ware'!

Meer recensies van BibliophileSan