Wat ik nou vind van 'Zonder angst'?

BibliophileSan 01 april 2023
Met dank aan de Crime Compagnie voor dit recensie-exemplaar!

We volgen in dit boek Cleo, een angst- therapeute die haar eigen praktijk heeft opgezet, Monsters onder mijn bed.

Ze werkt hard om dit tot een succes te maken, iets té hard, als je het haar vriend Dex vraagt. Regelmatig is ze thuis nog met haar werk bezig, tot ergernis van Dex. Cleo doet haar best om het hem ook naar de zin te maken en ook tijd te maken voor haar yogalessen en haar vriendinnen Saar en Liz.

Als ze dan een patiënte krijgt, Julia, die bang is dat ze een stalker heeft, triggert dit iets in Cleo.

Al snel rijst bij haar de vraag of Julia een onterechte angst heeft en dus op de juiste plek bij haar in therapie is, of dat er écht sprake is van een stalker. Hoe dan ook, Cleo besluit Julia te helpen. Hoe dan ook....

Alhoewel er wel wat onderhuidse spanning in hrt boek zit, is het niet echt een thriller zoals ik een thriller zie.

Daarvoor is het tempo wat te laag en gebeurt er wat te weinig. De plotwending aan het eind zag ik ook al deels aankomen, al was dat meer een gevoel dan dat ik daadwerkelijk ergens uit de tekst op heb kunnen maken.

Desondanks vind ik het een fijn thrillerdebuut voor deze auteur en ben ik benieuwd wat ze nog meer voor ons in petto heeft.

Ik geef dit boek 3,5 duim

Meer recensies van BibliophileSan