Wat ik nou vind van 'Haar laatste fout '?

BibliophileSan 25 april 2023
Het 6e vertaalde boek over Gina Harte, haar team en haar privé leven.

En nog altijd blijkt haar hele verhaal nog niet verteld te zijn, want ook naast de misdaad die deze keer moet worden opgelost - de moord op Holly, een jonge vrouw tijdens het huwelijksfeest van één van haar vriendinnen - valt er nog genoeg te vertellen.

Zo zijn haar dochter en kleindochter Hannah en Gracie bij haar op bezoek, en wat de lezers van de vorige boeken weten, is dat dat een kleine overwinning is. Gaat dat deze keer wel goed?

En hoe gaat Gina om met haar heimelijke ex? Blijft dit onder hen? Kunnen zij een omgangsvorm vinden, helemaal nu ze elkaars diepste geheimen weten?

Wat ik erg leuk vind om te merken is dat Carla Kovach steeds meer in Gina's huid kan kruipen, haar duidelijk óók beter leert kennen en daarmee groeit Gina's persoonlijkheid ook.

Ze wordt wat meer uitgediept, haar relaties worden duidelijker, alsook haar keuzes en beslissingen daarin.

Ik was ook erg blij met de ontwikkelingen die Gina privé doormaakt!

Tot slot nog even over  de zaak die Gina moet oplossen. Richting het eind weet je wel wie de dader moet zijn, maar tóch is daar nog even een onverwachte twist. En dan is er haast geboden, waardoor niet alleen Gina's team, maar ook de lezer nog even een laatste adrenalinestoot krijgt.

De hoofdstukken vanuit het perspectief van de dader vond ik wat wazig, ook toen ik ze naderhand, met kennis van de identiteit van de dader, las. Dit heb ik echter vaker en kan dus prima aan mij liggen.

Goed, dan is het tijd voor de score. Ik ben echt positief over 'Haar laatste fout' en geef het met veel plezier 4,5 duim!

Meer recensies van BibliophileSan