Wat ik nou vind van 'Wakker'?

BibliophileSan 01 april 2023
Allereerst wil ik Crime Compagnie bedanken voor het toezenden van dit recensie-exemplaar!

Ik las eerder al 2 boeken van deze auteur, waaronder 'Verdwenen'.

Dat boek vond ik prettig lezen maar vanaf een bepaald punt eigenlijk te vergezocht.

En zo ervaarde ik 'Wakker' ook een beetje.

De hoofdpersonen, Jonathan, Robin en Liz zijn  zoals jij en ik, en ze hebben alle 3 een slaaptekort door hele alledaagse dingen zoals een pasgeboren baby, stress, nou ja, je kent het wel. Alleen is het bij hen wel erg extreem geworden en kunnen ze niet meer goed slapen, hoe graag ze ook willen.

Alle 3 worden ze door hun omgeving min of meer voor het blok gezet om een nieuwe methode te proberen om hiervan af te komen en ze melden zich bij dokter Gimbrère die zijn slaaptherapie aanbiedt in een oude abdij, waar ze een week zullen verblijven.

Ze zijn niet de enige, naast hen zijn er nog Storm, Tom, Meryem en Erik die ook slaapproblemen hebben.

Hoewel ietwat sceptisch beginnen ze alle 7 aan de therapie. Maar als er al snel een dode valt binnen de abdij, is het enthousiasme om te blijven ver te zoeken. Alleen.... ze kunnen met geen mogelijkheid de abdij meer uit..

Vanaf dat moment is het voor hen een kwestie van de week overleven, want als ze niet thuis komen na die week zal er toch wel iemand naar ze gaan zoeken?

Ik zal in verband met spoilers niet vertellen wat ik nou zo vergezocht vond, maar buiten dat las het boek als een trein, was het spannend, had realistische personages, en wist het de aandacht vast te houden. De situaties en sfeer waarin de personages zich in bevinden worden scherp neergezet, waardoor de gruwelijkheden je niet in de koude kleren gaan zitten maar je boos en opgejaagd laten voelen.

Plussen en minnen dus, maar ik geef er 3,5 duim voor!

Meer recensies van BibliophileSan