Wat heb ik genóten van dit boek!

BibliophileSan 02 december 2019
"Wat is dit nou voor waardeloos sprookje...' zei ze zacht. 'De prinses heeft zichzelf bevrijd en de eh... ridder heeft voortdurend ruzie met zijn paard...''

Maar nee... dit is juist een héérlijk sprookje!
Het bevat alles wat een goed sprookje nodig heeft, en daarbovenop nog een flinke dosis humor.
Want wat te denken van een heerlijk sarcastisch, egocentrische eenhoorn?
Van een dwerg met twee hoofden, wat zelfs voor een dwerg vreemd is?
Een hoofdpersoon die denkt dat hij uit een ei komt en misschien wel kan vliegen? Ooit, althans...

Maar ook een slechterik, een draak, en een magisch bos zijn onderdeel van dit heerlijke verhaal.

Onze hoofdpersonage heet Flin. Flin is opgegroeid in het bos en komt er op een dag, dankzij de dwerg Mono achter, dat hij een mens is. Daar heeft Flin nog nooit van gehoord. Mono vertelt hem van het mensendorp buiten het bos en Mowgli Flin besluit daar een kijkje te gaan nemen.

Daar ontmoet hij Juniper de eenhoorn. Juniper heeft een bijzondere vriendschap met het meisje Solange. Flin ziet wel waarom, want ook hij is van haar onder de indruk.
Als Solange in de problemen komt en gered moet worden, staan Flin en Juniper in de startblokken.
Dit is het begin van een avontuur vol moed en vriendschap, maar ook een avontuur waarin ze zichzelf beter leren kennen.

En dat laatste maakt dat dit boek nét wat meer is dan een simpel avonturenboek.
Natuurlijk kun je het prima lezen puur om het heerlijke verhaal, maar als je een kléin beetje je best doet om tussen de regels door te lezen, haal je hier ook nog heel wat moois uit.
Een verhaal met een boodschap, zoals het een goed sprookje betaamt.
Samen met de grappige tekeningen maakt dit dat ik erg enthousiast ben over dit boek!

O enne, al die eenhoorns met glitterhoeven, regenboogstaarten en feeënvleugels? Mag ik die allemaal inruilen voor één sarcastische Juniper?
5 duimpjes

Meer recensies van BibliophileSan