Wat ik nou vind van 'Vlught'?

BibliophileSan 16 september 2019
Pas geleden las ik Boek 1, 'Magiek', van deze serie.
Waanzinnig leuk, en ik besloot direct de serie compleet te willen hebben én lezen uiteraard.

Bij deze is deel 2, 'Vlught' uit!
En weer een heerlijk magisch, fantasierijk, spannend boek.

In dit deel is Septimus inmiddels de Leerling van Marcia, de Buitengewone Tovenares.
Hij moet nog veel leren, en dat gaat niet altijd zonder slag of stoot.

Zijn zusje Jenna woont, als Prinses zijnde, nu op het Paleis met haar ouders Silas en Sarah.
Broer Nicko heeft een baan bij scheepsbouwer Jannit Maarten en de andere broers wonen nog altijd in jet Woud.
Behalve Simon. Simon is weggelopen nadat Septimus werd aangewezen als Marcia's Leerling. Hij is ervan overtuigd dat híj dat had moeten worden.

Op een dag komt er een groot paard de muren van het Paleis binnendenderen, met een ruiter die ze allemaal al eens eerder hebben gezien.
Voor ze het weten is Jenna meegenomen. Septimus waarschuwt iedereen, maar niemand wil het gevaar zien.
Dat is het begin van Septimus' 2e avontuur, waarin we weer veel oude bekenden tegenkomen, maar ook met een aantal nieuwe, onvergetelijke personen kennismaken.

Wederom een vermelding voor de mooie aansprekende cover, staat prachtig in de kast en ik kan niet wachten tot de hele serie er staat.

5 duimpjes voor 'Vlught'.

Meer recensies van BibliophileSan