Wat ik nou vind van: 'Septimus Heap, boek 1; Magiek'?

BibliophileSan 05 september 2019
Toen ik dit boek zag, móest ik het hebben; de titel, de cover... magisch!
En toen ik las waar het over ging, was ik helemáál enthousiast!

Silas en Sarah Heap, beide Tovenaars, hebben 6 zonen. Dan wordt hun 7e zoon geboren, die daarmee de 7e zoon van een 7e zoon is en dus enórm veel magische krachten zou bezitten.
Maar hij wordt door de vroedvrouw meegenomen omdat hij is overleden.
Op die avond vindt Silas een baby in de sneeuw in het bos, een meisje.
Hij neemt haar mee naar huis en hij en Sarah voeden haar op als hun dochter.
Is dit toeval geweest?
De Buitengewone Tovenares, de belangrijkste van het land, staat jaren later bij Sarah en Silas voor de deur; ze komt hen waarschuwen.
En dan begint het verhaal pas écht!
Je wordt meegenomen in een wereld vol Magiek, Heksen en Tovenaars, Duysternisse en bijzondere wezens.
Je waant jezelf in de Moerassen van Moerrem, hangt aan de bar in Het Gat in de Muur en haalt met Alther kattekwaad uit in de TovenaarsToren.

Ik heb waanzinnig van dit boek genoten.
De schrijfstijl is héérlijk, de auteur heeft een fantasierijke geest en weet dit ook nog eens goed over te brengen.
Het boek is prima los te lezen, want heeft géén open einde, maar in totaal bestaat deze serieuit 7 boeken.
Enig minpuntje; de boeken zijn lastig nieuw te krijgen en de prijzen lopen per boek flink op: Deel 6 bijvoorbeeld vond ik o.a. voor €80,- tweedehands!

Ik denk dan ook dat ik de serie in het engels ga verzamelen, dat zal mijn bankrekening denk ik waarderen ;)

Een ontzettend leuk avontuur dus, met magie, humor en spanning!
4,5 duim!

Meer recensies van BibliophileSan