Verdomde origineel

Boekenflits 20 januari 2022
Eve Black verstopte zich als 12-jarig meisje in de badkamer toen haar hele familie werd vermoord door een seriemoordenaar. Bijna 20 jaar later schrijft ze een ’true crime’-boek over deze killer die een serie huisovervallen, verkrachtingen en moorden pleegde in het Ierse graafschap Cork.

Na de dood van haar ouders en jongere zusje Anna wordt Eve door haar grootmoeder meegenomen naar een afgelegen streek aan de westkust van Ierland. Onder een andere naam is ze daar tot nu toe veilig geweest. Met de publicatie van haar boek Je liet mij leven verandert dat, want ook de moordenaar – de 63-jarige Jim Doyle – krijgt het onder ogen.

Het boek van Eve bevat veel details over de moorden op haar eigen familie en alle andere slachtoffers. Als het plot zich ontvouwt, realiseert Jim Doyle zich dat Eve gevaarlijk dicht bij de ontdekking van zijn identiteit komt. De enige optie is om haar te stoppen, voordat ze de waarheid kan onthullen…

Deze fenomenale thriller is geschreven als boek in een boek. Wij lezen feitelijk mee met moordenaar Jim Doyle en krijgen ondertussen ook achtergrondverhalen van de slachtoffers.

De lezer vergeet heel makkelijk dat je fictie leest; het ademt namelijk alle elementen van een realistische true crime-story. Griezelig overtuigend en verdomd origineel.

Deze recensie is geschreven voor https://boekenflits.nl en gepubliceerd op 12 januari 2022 - https://boekenflits.nl/2022/01/je-liet-mij-leven-catherine-ryan-howard/

Meer recensies van Boekenflits