Mooi verwoord

booklover 22 april 2018
Ik heb dit boek mogen lezen voor een leesclub.

Het verhaal gaat over Marijo een jong meisje van ongeveer 9 jaar. Ze is de jongste van het gezin van 3. Ze heeft nog een oudere broer Piet en een zus Martha.
Je denkt als je de titel leest dat haar moeder heel kwaad is op haar. Je denkt ook een gewone standaard ruzie. Maar dat is het niet. Ze wordt seksueel misbruikt door haar oudere broer en haar vader. En haar moeder "trekt" zich er niet veel van aan

Ze vertelt je bijna elk klein detail wat ze vroeger heeft meegemaakt. De leuke maar vooral de onleuke dingen ( seksuele handelingen). Ik ben heel hard verschoten wat zo iets je kan kapot maken. Ik vindt het echt chapeau dat marijo alles wilt neerschrijven in een boek.

Dit boek zuig je in het verhaal. Je geraakt niet weg van het boek voor die uit is. Dit is de beste biografie dat ik ooit heb gelezen. Ondanks het een tragisch verhaal is. Geef ik dit boek *****

Dankjewel Marijo dat ik dit heb mogen lezen en je weet het is geen taboe meer in de wereld

Meer recensies van booklover