top verhaal

booklover 18 maart 2020
k mocht het boek " misrekening" lezen van Robert Terpstra.
Het verhaal gaat over een jongen Sem die naar zijn overgrootmoeder gaat voor schoolopdracht over de WOII. Hij vond het zo intrressant dat ze maar blijft doorvertellen en Sem haar met vragen bestookte
Zijn grootmoeder vertelt haar verhaal over de oorlog, hoe zij en haar man Herman Vinck vanuit Kampen naar het gebombardeerde Rotterdam vertrokken. In 1942 is reizen is niet zo evident als je tijdens de oorlog niet veel hebt.
Ze konden bij een tante van Jo goedkoop een appartement huren.

Het is een mooi boek. Ik bleef er steeds in bezig en het was heel erg boeiend, Je zag het verhaal evalueren door het verhaal van Jo en Sem zijn aangename vragen. Je ziet het verhaal langs verschillende personen.

Als een Vlaamse vind ik dit een top verhaal om te lezen om zo nog meer te kennen van de oorlog in Nederland.

Meer recensies van booklover