SCHADUWMANNEN EEN AANGRIJPEND VERHAAL.

Saphira 27 maart 2019
Mijn eerste indruk.

Het boek heeft een aantrekkelijke cover die goed past bij de beschrijving van het boek. De cover heeft iets duisters en verdrietig. Er staat een duister persoon en een naakte vrouw op de cover. Het boek heeft een mooi aantal van 390 pagina's. Door de uitstraling en beschrijving van het boek zou ik deze zeker oppakken in de winkel.

Het verhaal zelf:

Het boek gaat over vier unieke levensverhalen van mensen die hebben gevochten, geleefd of gevolgen hebben van de Bosnische oorlog. Normaal zou ik dit genre niet zo snel lezen, ik hou niet zo veel van oorlogen van vroeger. Dit verhaal pakte mij meteen. De schrijver heeft alles goed uitgewerkt en informatie opgedaan die hij mooi in dit verhaal heeft gewerkt. De hoofdpersonages zijn zo uitgewerkt dat ze stuk voor stuk goed inleefbaar zijn en hun ervaringen zijn confronterend. Hun verhalen zijn spannend, maar geven ook een inzicht in hoe het was in Bosnië, Sarajevo. Dit raakte mij echt. De realiteit hoe de mishandelingen, verkrachtingen, mensenhandel, moorden, politiek en de psychologische gevolgen slepen je mee in een wakker schuddend verhaal. Het verhaal is goed opgebouwd, maar leest wel anders dan een normale thriller. De schrijver heeft het allemaal mooi samen laten komen.

Ik raad dit boek aan, omdat het een aangrijpend verhaal is en het je een kijkje geeft in de harde tijd van toen.

Ik kijk uit om meer van deze auteur te mogen lezen.

************************************************************************************

STERREN

Ik geef dit boek 4 sterren.

BOOKLOVERSAPHIRA

Meer recensies van Saphira