Royal

Bov 12 april 2022
* Boek ontvangen in ruil voor deelname aan de leesclub van LS Amsterdam en het schrijven van een eerlijke review *

Dit was mijn eerste Danielle Steel, en naar aanleiding van deze positieve ervaring zal het niet de laatste zijn!

Het grootste minpunt van Royal was, voor mij, de aanpassing aan de heel snelle en wisselende schrijfstijl van Danielle Steel. Het verhaal wordt vanuit een (alwetende) derde verteller verteld, maar het personage waarop gefocust wordt, wisselt regelmatig per zin. Hierdoor is het moeilijk om de personages (diepgaand) te volgen en is het niet altijd duidelijk welke zin over welk personage gaat.
Naarmate het boek vordert, went dit wel. Na deze gewenningsperiode leest het boek dan ook als een trein, net vanwege de snelle schrijfstijl van Danielle Steel en omdat ik graag wou weten hoe het verhaal verliep. Mijn angst dat het een traag en langdradig boek zou zijn, was dus geheel onterecht!

Niet alle personages vond ik even aangenaam, maar dit zorgt er wel voor dat je de leuke personages nog meer apprecieert. Zelf vond ik het ook wel een realistische toets aan het verhaal dat er zulke diverse personages (qua karakter) werden omschreven, ook al was hun beschrijving en uitwerking niet altijd diepgaand.

Kort samengevat was Royal niet mijn favoriete boek, maar het was wel een ideale eerste Danielle Steel! Het was een snel en ontspannend boek dat Steel op mijn radar heeft gezet voor een volgend boek van haar.

Meer recensies van Bov