Feelgood met verrassende historische setting

Bregje 12 augustus 2020
Charlotte is een vermogensadviseur voor een bank in Londen. Niet zomaar een bank, maar een voor multimiljonairs. Om de grootste klant van de bank te behouden moet ze naar Spanje. Het grootste deel van het boek speelt zich dan ook af in Spanje. Zowel in Madrid als in Andalusië. Karen Swan weet de lezer goed mee te nemen in de Spaanse cultuur en sfeer. Je waant je als lezer volledig in Spanje. Ook de belofte wordt duidelijk, maar daarvoor moet je wel even wachten tot het eind van het boek.

De hoofdstukken zijn afwisselend in 2018 en in 1936/1937 ten tijde van de Spaanse burgeroorlog. Deze historische setting geeft het boek zeker iets extra's, maar de afwisselingen tussen heden en verleden zijn heel abrupt, wat wel even wennen is. Dat is dan ook het enige minpuntje.

Ook aan romantiek is geen gebrek, zowel bij Charlotte in 2018 als bij Nene in 1936. Beiden maken een mooie ontwikkeling door. Ik heb dan ook enorm genoten van dit mooie, ontroerende verhaal.

Meer recensies van Bregje