Vlot lezend boek!

Iene Miene Mutte is een thrillerdebuut van M.J. Arlidge. Het is ook een veel besproken boek. De één vind het niks, de ander helemaal geweldig. Dus toch maar zelf lezen om uit te vinden wat ik er van vind.

Twee bekenden van elkaar worden tegelijk ontvoerd en samen gevangen gezet. Ze worden op een dusdanig manier vastgezet in een ruimte waar ze echt niet uit kunnen ontsnappen. Er is één mogelijkheid om weer vrij te komen en dat is de ander doden. Dit wordt bekend gemaakt door middel van een sms en een pistool wat er bij ligt.
In de kleine ruimtes is geen water, voedsel of een ruimte om hun behoefte te doen. Alles moet bij elkaar en hoelang hou je dit vol en wanneer pak je toch het pistool om de ander te doden.

Inspecteur Helen Grace en haar team gaat achter de persoon aan die de mensen ontvoerd en ze voor deze dilemma zetten. Maar die persoon is ze elke keer weer te slim af. Hoelang gaat dit nog door.

Iene Miene Mutte vond ik een zeer heerlijk lezend boek. Korte hoofdstukken wat ervoor zorgde dat ik door het boek vloog.

Meer recensies van Brenda van Liere-Kroonen